Osnovna škola Oroslavje

„Priča iz davnine hrvatskog Andersena“

 Ivana Brlić-Mažuranić rođena je 18.4.1874. i ove godine obilježavamo 150-tu obljetnicu njezinog rođenja. Vrhunac svog književnog stvaralaštva doživjela je u Slavonskome Brodu gdje je nastalo jedno od najvećih djela hrvatske književnosti Priče iz davnine, prvi puta objavljene 1916. godine, a još i danas su dio djetinjstva i odrastanja mlađih i starijih generacija.

 Za Ivanin rođendan, a u sklopu projekta „Priče iz davnine hrvatskog Andersena“ odabrali smo bajku Sunce djever i Neva Nevičica. U uvodnom dijelu upoznala sam učenike sa zanimljivostima iz Ivanina  djetinjstva, odrastanja, školovanja i pisanja te zašto je dobila nadimak hrvatski Andersen. Sljedeći satovi bili su posvećeni čitanju naglas. Učenicima 4.c razreda sam čitala odabranu bajku naglas, postavljala im pitanja čiji je odgovor slobodan poput pitanja: „Možeš li mi reći što je dalje bilo?“ ili „Je li Mokoš mogla i drugačije postupiti?“, poticala sam učenike da otvoreno razgovaraju o pročitanome tekstu, iznose svoja mišljenja, objašnjavaju manje poznate riječi tako da su učenici aktivno sudjelovali na satovima, umjesto da su samo pasivno slušali priču. Jesu li razumjeli bajku provjerila sam putem kviza, a u stvaralačkom dijelu satu učenici su u skupinama crtali glavne likove. U završnom dijelu sata učenici su iznosili svoja mišljenja i doživljaj sa satova čitanja. Velik broj učenika istaknuo je da više vole kad im čitaju drugi jer ima je tada lakše, zabavnije, zanimljivije, knjižničarka lijepo čita i objašnjava manje poznate riječi pa sve razumiju, vole slušati priče i željeli  bi da sve lektire tako obrađuju jer im je kod kuće dosadno čitati. Ima i onih koji su rekli da više voli čitati kod kuće,  sami. U stvaralačkom dijelu sata odlični način za provjeru znanja im je kviz, a jako im se sviđa rad u skupinama i crtanje.

 Budući da je čitanje složena jezična aktivnost i nije prirodno, već zahtjeva mentalni napor, važno je učenike obučiti tehnikama koje će im pomoći u razvijanju pismenosti pri čemu važnu ulogu ima poticajno čitanje naglas koje učenici jako vole i žele pa ćemo još više čitati zajedno naglas.

Kako je u Vidim očima završila Mokoš pročitajte ovdje.

Fotografije sa satova pogledajte ovdje.

 Vaša školska knjižničarka

Objavljeno, 22. travnja 2024.

Skip to content