„Naša mala knjižnica“
„Mali i Veliki knjižničari“ i ove godine sudjeluju u Međunarodnom projektu „Naša mala knjižnica“. To je projekt poticanja čitanja koji razveseljava naše knjižničare, a organizira ga Ibis grafika. Hrvatskoj i Sloveniji pridružile su se Estonija, Grčka, Poljska, Sjeverna Makedonija i Italija i svi čitaju iste knjige – grafičke romane, stripove, ilustrirane knjige u kombinaciji s tečnim i lako čitljivim tekstovima, a konkretnije se bave sadržajem rješavajući kreativne knjižice. Pomno osmišljeni zadaci potiču učenike na likovno i literarno izražavanje i ono što me najviše veseli na razmišljanje o svemu što ih okružuje, kao i na pomaganje i aktivno sudjelovanje u društvu.
„Mali knjižničari“ zajedno naglas su pročitali Zgode i nezgode kostura Janka i Ne diraj lava Macana dok spava, a individualno čitaju po izboru. Ema i Maja samostalno su pročitale knjigu Annie, vjetar je nosi. Zanimljiva je bila rasprava baš o tom grafičkom romanu. Emu su ilustracije smetale, jer nije mogla zamišljati likove i događaje, dok su Maji ilustracije pomogle u razumijevanju i doživljaju priče. Za aktivnost Razmjena knjižnog junaka „Mali knjižničari“ su odabrali kostura Janka i napravili ga od papira (origami), a da mu ne bude dosadno napravili su i kosturicu Janku. Naši junaci otputovali su u Osnovnu školu u Bjelovar, a k nama je doputovao junak po imenu Sivko koji trenutno pravi društvo Franu.
„Velike knjižničarke“ za zajedničko čitanje naglas odabrale su knjigu slovenskog autora Modri Portugalac i estonskog autora Mjesec kao zlatna lađa. Tijekom čitanja vode bilješke u Dnevnik čitanja i rješavaju zadatke inspirirane temom, likom ili problemom koji knjiga obrađuje. Učenice najviše interesa pokazuju za živu riječ pa su aktivnosti najčešće posvećene razgovoru ili raspravi o mislima iz knjiga poput lijepe misli razbile su staklo, bolje umrijeti kao slobodan čovjek na moru, nego na prisilnom radu, može li se hrabrost kupiti?, važnim pitanjima poput što je pravda, istina, a što presuda?, jezičnim igrama te posebno vježbama vokabulara jer ako djeca ne razumiju što čitaju onda zapravo i ne čitaju.
Jedva smo dočekali i sa velikim zanimanjem pročitali pismo iznenađenja jednog autora. Pismo možete pročitati i vi ovdje.
Temeljna zamisao ovog projekta je poučavanje zajedništvu i okupljanju u zajedničkom cilju: čitanju i promišljanju, a „Mali i Veliki knjižničari“ to uspješno čine. Vjerujem da su na dobrom putu da od dobrih misli i knjiga sagrade svoje svjetove čudesne ljepote.
Naše knjižničare u projektu pogledajte ovdje.
Vaša školska knjižničarka
Objavljeno 10. travnja 2025.