Osnovna škola Oroslavje

Dan sigurnijeg interneta

 Pod parolom „Zajedno za bolji Internet“ i ove smo godine u mjesecu veljači obilježili Dan sigurnijeg interneta. Aktivnosti su pripremile i vodile učiteljica informatike i školska knjižničarka.

 Prvašići su uz pomoć Slikovnice o medijima prepoznavali medije, opisivali koje medije koriste i zašto te otkrivali razliku između stvarnog svijeta i svijeta medija. Zaključili su da u stvarnom svijetu žive stvarna iskustva, a u medijskom svijetu žive simboli. U stvaralačkom dijelu sata su opisivali, glumili, crtali i imenovali emotikone koje će koristiti u porukama.

Učenici drugih razreda poslušali su Priču o Piku koji je spasio internet. Piko im je pomogao izdvojiti prednosti i nedostatke interneta, osobito računalnih igrica i društvenih mreža, i pokazao im kako sigurno koristiti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju. Analizirajući priču o Piku zaključili su da internet može biti siguran ako se pridržavamo pravila ponašanja kao i u svakodnevnom životu. Pravila ponašanja ponovili su igrajući edukativni igru Ping-pong i memori.

Peti, šesti i osmi razredi bavili su se reklamama. Učenici su na primjerima reklama definirali što su reklame, navodili kome su namijenjene, koja im je svrha, od čega se sastoje i izdvajali prednosti i nedostatke reklama. Isječak iz dokumentarnog filma Djeca potrošači uveo nas je u raspravu o utjecaju reklama na djecu i mlade. Učenici su se izjašnjavali da ne vole reklame jer su im dosadne, a kada smo došli na temu reklama influensera iskreno su govorili da prate reklame influensera i kupuju proizvode jer je to njihov influenser, pa smo zaključili da reklame utječu na njih i da su djeca dosta veliki potrošači. U praktičnom dijelu sata petaši i šestaši dizajnirali su reklamu Ja kao influenser, a osmaši reklamu za srednju školu koju žele upisati. Analizirajući svoje uratke učenici su osvijestili da biti influenser i reklamirati se je jako zahtjevno, da uključuje vrijeme i određene vještine, da se reklamirati može i obrazovanje, a ne samo proizvodi, i zaključili da treba kritički promišljati o reklamnim porukama.  A da bi znali kritički promišljati  i da bi razumjeli treba što više ČITATI – savjetovale su ih učitelljice.

 Još jedna uspješna suradnja učiteljice informatike i školske knjižničarke ostvarena je kroz nastavne satove u  kojima su učenici aktivno iznosili svoja mišljenja, znanja i iskustva vezana uz internet, i usvojili neke nove činjenice. Nadamo se da smo im i pomogle da se što bolje snađu u digitalnom svijetu.

Fotografije sa obilježavanja pogledajte ovdje.

 Učiteljica Mihaela&

školska knjižničarka

Objavljeno 7. ožujka 2025.

Skip to content