Osnovna škola Oroslavje

Dječji (tje)dan u našoj školi - 10.10.2023.

Svake godine, u mjesecu listopadu, jedan je tjedan posvećen samo djeci. „Dječji tjedan“ je tradicionalna godišnja akcija Saveza društava “Naša djeca” Hrvatske i osnovnih društava. U suradnji sa DND Oroslavje osmišljene su igre i stvaralačke aktivnosti djece i za djecu vođene porukom „Ljubav djeci prije svega“. Naše školsko dvorište bilo je podijeljeno na šest punktova kroz koje su učenici razredne nastave prolazili zajedno sa svojim učiteljicama.

Prvi punkt pripremila je učiteljica Sanja Grljač zajedno s Artićima koji su kredama nacrtali  motorički poligon. Poskoci na jednoj nozi, hod po cik-cak liniji, “žablji“ skokovi, hod po jednoj liniji omogućili su učenicima razvoj svih oblika kretanja, koordinacije i ravnoteže te dobru zabavu.

Punkt broj 2 osmislila je školska knjižničarka Valentina Mokrovčak i on je bio rezerviran za zagonetke. Zašto baš zagonetke? Govornim igrama osim razvoja govora, bogaćenje rječnika razvija se zaključivanje, pamćenje i koncentracija. A jedna od igara s kojima najviše utječemo na razvoj promišljanja i zaključivanja su zagonetke. A osim toga jako su i zabavne. Za prve i druge razredne odabrala je zagonetke iz knjigice Pogodi, pogodi: zagonetke za najmlađe. Učenicima je pročitala odabranu zagonetku, a oni su morali nacrtati (samo oblik), a drugašići nacrtati (samo oblik) i napisati odgovor – rješenje zagonetke. Učenicima trećih razreda pročitala je pjesmu Djeca uče iz vlastitog iskustva. U pjesmi se govori o toleranciji, podršci, povjerenju, jednakosti, pravdi, sigurnosti, poštovanju, prijateljstvu i ljubavi, ali i o poniženju, krivnji, sramoti. Učenici su imali zadatak zapamtiti najvažniju riječ za njih iz pjesme i izreći zašto ima je baš ta riječ važna. S četvrtašima je pričala o tome kako nastaju zagonetke i pokušali su zajedno napisati jednu zagonetku. Shvatili su da to i nije baš lak posao, iako su zagonetke kratke i čini se lake za napisati. Izdvajamo dvije zagonetne zagonetke pa pročitajte i odgonetnite rješenje!

Metalan oklop imam ja 
Snažan, jak sam nek se zna 
Mač u ruci držim ja 
Tko mi ime od vas zna?

(Inga, 4.c)

Kad me netko otvori
Odmah prvu riječ prozbori
Mogu biti strašna, smiješna
Pa sam neizbježna.
Mene može napisati svatko,
Al pitanje je, je li to lako?
Tko sam ja?

(Karla, 4.a)

Punkt broj 3 bio je obilježen tjelesnim aktivnostima koje razvijaju motoriku, koncentraciju, pažnju te natjecateljski duh. Učenici su skakali u vrećama, nosili loptice na kuhačama te potezali uže.

Murali nacrtani kredom ukrasili su naše betonsko igralište i punkt broj 4. Učenici su odabrali motiv kojeg su nacrtali i obojali, a nakon toga se fotografirali. Bilo je tu penjanja do zvijezda, šarenih leptira i kišobrana, divovskih cvjetova i balona.

Tema punkta broj 5 bila je Land Art. Land Art je kreativna i zabavna aktivnost koja uključuje izradu oblika i skulptura koristeći materijale koji se nalaze u prirodi, kao što su češeri, lišće, grančice, žirevi, kesteni… Dok su provodili vrijeme u izradi Land Arta, učenici su kombinirali kreativnost i učenje, zabavu i tjelesnu aktivnost te priliku za igru i istraživanje.

Školski voćnjak bio je punkt broj 6. Učenici su tražili sakrivene omotnice u kojima su se nalazile četiri riječi: ljubav, djeci, prije, svega. Zajedničkim snagama slagali su poruku Dječjeg tjedna te osvojili paketić bombona za svoj razred.

U Područnoj školi Krušljevo Selo također je obilježen Dječji tjedan kroz različite aktivnosti. Crtali su, radili kolače, igrali društvene igre te svoje igračke koje više ne koriste donirali Dječjem odjelu OB Zabok.

Fotografije koje najbolje opisuju i dočaravaju atmosferu tog dječjeg dana pogledajte ovdje!

Učiteljice Suzana Sadaić, Petra Svečnjak i Blaženka Babić

Objavljeno 18. listopada 2023.

Skip to content